torsdag 10 juni 2010

Tänk att man ska tillbaka till Rhodos igen. Sist jag var där var för 5 år sedan, sommaren 2005 när jag och Jennie drog dit på vinst och förlust för att säsonga som bartenders i ett par månader. Vi bara bokade en enkel resa dit, vi hade varken boende eller jobb, men redan första kvällen på bargatan hittade vi jobb på Den Danske bar, som ni hör på namnet var det en Dansk bar, men som drevs av en Grekisk kvinna. Där jobbade vi hela sommaren, eller ska man kalla det slavade hela sommaren. Från 20.00 på kvällen till 8.00 på morgonen utan rast kunde vi få jobba, ledigt kanske 2 ggr per månad. Det var tufft men gud va roligt vi hade. Jag har många roliga minnen därifrån men var ganska dålig med kameran tyvärr. Då hade jag aldrig trott att jag 5 år senare skulle komma tillbaka dit med min dotter=) Dock ska vi inte gå på några bargator denna gången utan bara ha det lugnt och skönt. Jag har kollat vädret för nästa vecka, och det ska bli 30 grader och sol varje dag, underbart!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar