fredag 23 oktober 2009

Recept på "Hummus" a la Johanna

Såg ett program på TV från Israel, där åt de massa goda grejer som vinbladsrullar och hummus, goda bröd mm. Blev så himmla sugen på hummus. Hade inga kikärter, men man tager vad man haver. Gjorde iaf en grymt god röra som jag tycker ni ska testa till fredagsmyset ikväll=)
  • Stora vita bönor på burk, avsköljda, mosas grovt me gaffel (tycker jag e godast) eller i mixer.
  • 'Häll i massa god olivolja, lime och vinäger
  • Pressa lite vitlök, salta och blanda

Jag åt min röra med ciabattabröd, men är nog gott med nachos chips med=) va så grymt gott att jag var tvungen att dela med mig av mitt lilla påkomna recept.

Nästa projekt blir vinbladsrullar som jag varit sugen på sen i sommras då en invandrarfamilj åt det på simbadet. Jag vet bara inte hur man gör, ska googla på ett recept=) Blir lätt lite besatt av vissa maträtter, jag vet, skulle nog kunna tänka mig att åka ända till Israel för att äta den goda maten de lagade på TV idag. Mmmmmmmm!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar