lördag 4 april 2009

Kan själv

Jonelly är i sin bästa kan själv, vet bäst, trots ålder... Vägrar att ha blöja, vägrar att sitta i sin egen stol, ska smöra själv, äta med både kniv och gaffel, dricka ur vanligt glas istället för sin mugg, knäppa jackan och ta på skor själv, borsta tänderna själv, ta fram mat ut kylskåpet, duka mm mm mm mm mm ....... Jag blir galen, vilken envis tjej jag har!!!!!!!
Men hon är ju så duktig ändå och gör mig oftast stolt trots allt.




Gårdagens kvälls mys, röra på Cannellini-bönor, vitlök, citron, honung, salt peppar. Egna gjorda stavar, penslade med vitlöksolja, timjan och flingsalt, i ugnen 15 min.
Så himla gott, MEN vad jag luktar vitlök idag...........

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott! Är det Creme fresh i röran?

    SvaraRadera
  2. Nej endast de ingredienser som jag skrev, dessa bönor är väldigt cremiga så det behövs ej creme fraishe.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag testat att göra röran själv och den blev OK, men den ser inte alls lika fin, cremig och "fluffig" ut som den du gjorde. :D
    Köpte bönorna på burk, kanske det som var felet?
    Är det bara att mixa de olika ingredienserna på måfå och sedan smaka av? Några tips?? :D
    ska man mixa bönorna med elvisp? tusen frågor ;P
    Vill så gärna lyckas med receptet för jag tål inte mjölkprodukter.
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  4. Jag använde mig av en vanlig stavmixer, mixade nog ganska så noga. Men bönorna jag använde mig av var åxå från en burk, så det är nog inte problemet. Jag slängde nog ner allt på samma gång och bara mixade ihop det. Hoppas det går bättre nästa gång. Jobbigt att inte tåla mjölk, då är ju detta ett bra alternativ=)

    SvaraRadera