tisdag 18 oktober 2011

plugg och resedrömmar

Idag har det varit ett riktigt höst-rusk ute! Usch och fy, ville inte gå upp ur sängen imorse. Dagen har gått åt till att plugga lite och att jobba. På Torsdag ska jag träffa min lärare som håller i min Validering för ett uppföljningsmöte av provet jag gjorde för några veckor sedan. Är så nervös, om jag blir godskänd så har jag en helt kurs på 200 poäng avklarat! Håller tummarna. Sen är det bara 6 kurser till att beta av=) Samt en praktik på 4 veckor.

Sosua bay, Jonellys första besök i D.R. 1,5 år gammal.
Jag har även funderingar kring vinterns resa. Har ju tänkt att åka tillbaka till Dominikanska republiken denna vintern. Det blir då 2 år sedan vi var där sist. Och det är alldeles för lång tid! jag behöver min årliga karibien-dos ;)  Men kan inte bestämma mig för hur länge jag ska vara borta. Men minst 1 månad iaf. Har även funderat på 2 månader men är rädd att jag kommer att längta hem för mycket... och kanske känna mig ensam när det bara är jag och Jonelly. 2 månader är länge att vara borta från familj och vänner. Ska fundera lite till innan jag bokar biljetter... men känner att i år eller nästa år är sista chansen för en långresa innan Jonelly börjar skolan så man får passa på nu medans man kan. Och att komma bort från vår kalla vinter här är verkligen något jag vill!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar