måndag 12 januari 2009

Life goes on...

Nu känner jag att allt är tillbaka till vardagen igen. Jag går upp i tid på jobbet till ca 75%, Jonelly skolas just nu in på Dagis och Leo börjar skolan igen på Torsdag. Jag tycker det är sååå skönt att det är slut på alla helgdagar och ledigheter.


Jonelly har nu varit sin 3,e dag på dagis. Det går bra, men än så länge har jag varit med henne hela tiden, imorgon ska hon vara själv en liten stund för första ggn. Det ska bli spännande att se hur det går. Min lilla tjej har attityd så det räcker. Dagliga utbrott är vardag och de saker hon vet är förbjudna står så klart först på listan. Det kommer göra henne gott med Dagis. Nya regler och andra vuxna som säger till henne.


Var på Pingstkyrkans secon hand i Lördags, där hade de laddat upp med en hel del under julen. Alltid lika kul att gå där och leta fynd. Och de har helt underbart god och billig fika!

Denna gången hittade jag en jättefin glasskål och ett flätat läderbälte.


Satt här och väntade på att posten skulle komma, och nu kom den. En avi på ett paket att hämta ut. Måste vara de ursnygga Nova Star byxorna jag har beställt till Jonelly.


Känner så för att gå på stan och shoppa lite, men det blåser halv storm ute, och jag känner att det räcker med den promenaden jag tog fram och tillbaka från dagis imorse. Kanske skulle åka in till Nordstan eller Stenungs Torg där man kan shoppa inomhus.... Jag vill ha ett par snygga over knee stövlar med inte allt för hög klack, gärna i mocka. Även ett till par Bobux tofflor till Jonelly i en annan färg. Och framför allt en ny telefon till mej.


Ikväll ska vi titta på en lägenhet i samma hus fast en 4,a. Hoppas den är fin.


Piggar upp den trista gråmulna dan med ett härligt sommarvarmt foto från Karibien, av Jonellys små fotspår......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar