torsdag 29 januari 2009

Plattångsrace

Nu har jag äntligen beställt klipp/färgtid på fame. Det har varit välbehövligt en lång tid nu men har liksom inte blivit av. Nu får jag snällt vänta i 4 veckor till eftersom jag är så sen av mig, men det får gå!
På lördag blir det utgång, förfest hos Ida och sen får vi se vart vi går. Det ska bli kul att komma ut och festa lite, blir inte allt för ofta när man har småbarn att ta hand om.
Jag måste fundera ut en bra outfit bara. Jag har ju inte så mycket partykläder. Men det lutar åt att jag kommer ha mina skinnbyxor, mina nya kilklacks ankelboots och nån topp till det.
Nackdelen med skinnbyxor är att de är riktigt svettiga att ha på sig inomhus...

Idag gjorde jag ett försök till att platta Jonellys hår, för jag e så jädra trött på det affrot som inte går att borsta, tänkte att det skulle bli lättare att borsta om det är platt. Men hon stod väll stilla i ungefär 15 sekunder innan hon sprang iväg, jag kunde ju inte springa efter, eftersom plattången sitter fast i väggen. Ska göra ett nytt försök en annan dag igen.

Min förskylning vill inte ge med sig och jag är till större delen av dagen bomtät i näsan. Jag som nästan var av med mitt nässprays beroende är nu stormissbrukare igen. Det är alltid samma sak, att jag blir förskyld, när jag nästan har slutat. Jag har nästan dagligen brukat nässpray sen jag var ca 8 år, och kan inte gå någon stans utan det, och absolut inte sommna utan att ta det innan, no way! Kommer säkert att få cancer eller nått hemskt i näsan.

Nu längtar jag till våren riktigt mycket. Tycker det är dötrist med detta mörker och denna kylan. Blääääää för vinter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar