måndag 12 januari 2009

Resor resor älskade resor

Vad vore livet utan resor? Jag sitter just nu och funderar på nästkommande resmål. Vart blir det nästa gång? Dominikanska igen? Eller något mer spännande som Uganda, som vi har pratat en del om. Våran vän ska gifta sig i Uganda och vi vill såklart medverka på bröllopet. Va coolt det hade vart att åka på safari och kolla på the big 5, titta på bergsgorillor och bara chilla i nån månad.

Men Thailand är ju dock min favorit hittills, jag har rest med ryggan där 2 ggr och det var verkligen oförglömligt, kanske rent av de bästa månaderna i mitt liv. Men sen vill jag ju gärna upptäcka nya platser. Jag har stora drömmar om Sydamerika, Afrika och eventuellt en roadtrip i USA, hur coolt hade inte det varit? Däremot lockar inte resor till snön nått vidare, jag kanske är tråkig, men varför ska jag frysa mer än jag gör här?! Nej man ska känna pulsen, hettan och kulturen. Jag längtar alltid iväg till nästa äventyr.

Frukt i sprakande färger, på en liten väg i en bergsby, Dominikanska Republiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar