måndag 4 januari 2010


Tittar på "du är vad du äter" med Anna Skipper och får lite smått ångest....

Den senaste tiden har jag jag börjat äta riktigt onyttigt. Nog för att jag alltid har varit "ostoman", men nu är det riktigt illa. Jag har fått ett sug efter rent fett. Det kan vara i form av mängder av smör på mackan, ost i drivor, i pajer, gratänger och på pizzor, grädde, men det goaste av allt: att sitta och doppa vitt bröd i ren olivolja, igår åt jag upp en hel decilliter olivolja, och jag har fortsatt idag med oljedränkt vitkålssallad. Jag kommer sluta som en rikig tjockis. Det vet jag för det var under sommaren då jag jobbade i Rhodos och åt vitt bröd med olja och mängder av tzaziki varje dag som jag blev lite tjock=) När jag kommer hem igen i slutet på månaden ska jag ändra mina matvanor och börja äta sallad istället......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar