lördag 14 mars 2009

Så typiskt

Karla med nya flätor i kortare variant.


Blev dålig igen natten mella torsdag och och fredag, så Leo och Karla fick åka till stan själva utan mig, jag som hade tänkt att ta min efterlängtade shoppingtur.

Karla fick iallafalla nya flätor och blev jättefin, vi gjorde lite kortare denna ggn. Det är ett himla jobb med mina barns hår.

Karla måste fläta det var 2a-3e månad, bara att ta ut de gamla flätorna tar flera timmar. Jonellys hår är ännu värre, för det är himla JÄTTEJÄTTEMYCKE hår, suck. Det går inte att borsta med en kam eller en borste, man kan bara ha hur mycket balsam som helst och reda ut det med fingrarna eller en grov kam medans det är blött. Sen får man låta det vara tills nästa gång man tvättar det. Och det blir svårare att sköta ju längre det blir med. Och det växer med en himla fart. Sen gillar hon inte när man grejer i håret heller utan springer bara iväg eller slänger sig på marken eller kör ner huvet i marken som en struts, haha hon har sina tekniker, allt för att slippa undan. Fast det är ju iallafall fint när det väl är fixat.


Eftersom jag blev dålig är jag sjukskriven i helgen, så himla tråkigt att vara sjuk och inte kunna göra någonting, mer än att ligga i sängen och sitta vid datan.

Karla ska på Kalas imorgon så vi måste fixa med present till hennes kompis i em.


Jag ska jobba extra på onsdag förmiddag så det blir inget öppna förskolan för oss på Onsdag heller, känns som vi har missat jättemånga gånger nu. Måste även ta mig iväg till Fia och hämta Blingokläderna som äntligen har kommit så fort jag kan, hade egentligen tänkt att hämta dem i Torsdags, men han inte eftersom jag var med Karla på hennes dans och det blev värsta snökaoset ute.

1 kommentar:

  1. Hey :)
    Jadå, jag tror jag överlever :) haha..
    Ska sola lite åt dig med ja. Du får hålla koll på bloggen om du vill, ska försöka uppdatera så mkt som möjligt.
    Ha det gött å krya på dig!

    http://LiinneaK.blogg.se

    SvaraRadera