torsdag 12 mars 2009

Yes!



Yes! Nu har jag anmält mig till Salsan, börjar på Onsdag, vet fortfarande inte om Ida kan hänga på, men om hon inte kan så går jag ensam. Kul att träffa lite nytt folk!!



Nu har jag några små projekt för våren. Först Salsan, sen ska vi tjejer springa vårruset i Maj, så vi får börja träna nu så fort det blir fint väder. Ska bli riktigt härligt att komma igång med löpningen.



Började sy på Jonellys hängslebyxor igår, jag är färdig med underdelen, har bara hängslerna kvar med knapparna, det saknades en grej för att jag skulle kunna slutföra dem, får fixa detta så fort jag kan. Måste skaffa coola tyger. Ska sy en till västklänning i mindre storlek eftersom den förra var lite stor, mönstret stämde inte riktigt så jag ska rita ett nytt. Ska även göra ett par muddbyxor i velour. Önskar bara att jag hade mer tid för detta, jag får passa på när Jonelly sover middag eller lagt sig för kvällen och jag blir lätt lite stressad. Även jobbigt att dra fram symaskinen varge gång, jag skulle haft ett rum där den kunde stå framme hela tiden utan att barnen pillar på den. Kollade på de fina tygerna på mjukatyger.se i velour men förvånades över hur dyrt det är att köpa tyg. Jag ska kolla in Kungälvs tyglager innan jag beställer in från internet, även Hemtex djungelmönster om det fortfarande finns kvar.






Tänkte även åka till Polarn o Pyret nån dag, ska kolla på skaljackor till barnen, vill ha i den rosa färgen. Så fina. Finns även helt nya jackor från Polarn på tradera i förra årets babyrosa färg, den är egentligen finare tycker jag, men det är ändå kul att ha årets färg.






1 kommentar:

  1. Hejsan! Vilken fin blogg du har! Har varit i Dominikanska en gång och vill bara tillbaka! Så underbart!
    Själv följer jag bloggar via feeds, så jag vet faktiskt inte! :)
    Stoff & Stil har billigare velour, lite varierande kvalitet! Lycka till! Du får lägga upp lite bilder på dina verk! Anna!

    SvaraRadera