söndag 1 mars 2009

Jonelly har varit sjuk hela veckan så igår åkte vi in till barnakuten på Östra för att ta reda på vad det rörde sig om. Där fick vi vänta i 6,5 timmar innan vi fick träffa en läkare. Skandal!! Fick gåshud av att sitta där bland alla hostande och snorande barn, blir garanterat sjuk nu efter det. Iaf hade hon en infektion, så det berodde inte enbart på vaccinet hon fick förrförra veckan. Hon fick kåvepenin utskrivet. Jag har försökt hela kvällen att få i henne medicinen, men det är helt omöjligt!! Hon bara spottar ut det, så både jag och Jonelly var helt kladdiga av pencillin när jag gav upp. Vet inte hur jag ska göra för att få i henne det faktiskt.....

Idag har jag varit inne i stan, åktre in för att köpa pencillinet till Jonelly på apoteket i Nordstan, Ida följde med så vi shoppade lite på samma gång, och på vägen hem åkte vi förbi plantagen och åt lunch och köpte blommor och krukor!

Efter det så åkte jag och grattade Therese, jag skulle vart där igår på kalas men missade det eftersom jag fick åka in med Jonelly. Där fick jag god tårta och kaffe. Väl hemma igen har jag städat lite. Den kommande veckan är lugn. Ska bara jobba torsdag till fredag denna veckan. Känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar